Wednesday, August 1, 2007

Pekasam & Gigi Palsu....CAMBODIA

Last nite during makan time at home we have a guest... Ya lah kawan my father yang bekerja di Cambodia. Dia tu dah lama tak balik Sarawak especially Miri nih...So last nite masa dia datang kat rumah kita orang baru jak nak makan (dinner). So my father ajak lah this friend makan. Menu for the dinner ialah exotic food (pekasam babi hutan).
So, apa lagi masa makan tu punyalah tingginya selera makan kawan bapa aku ni. Tiba-tiba......
TINGggggg........................

My father: bunyi apa tu
Kawan bapa aku tu diam saja....
My father: mungkin peluru yang lekat pada daging pekasam tu kot....
Kawan bapa aku tu masih lagi diam...
kami yang round table to semua cari apa yang jatuh tadi tu......semua orang tengok bawah meja...
kawan bapa aku: gigi palsu saya mana....
la....yang jatuh tadi rupa-rupanya bukannya peluru tapi gigi palsu kawan bapa aku tu...
sibuk kami cari tapi tak jumpa...
at last jumpa kat pinggan dia....

sebenarnya masa dia makan , mungkin terlalu sedap kot dia tarik kuat-kuat dengan giginya tapi maklumlah daging pekasam tu masih liat...tak sedar si kawan tu sehingga tercabut gigi dia...
semua orang masa makan tu buat selamba. Aku pulak dalam hati aku tergelak macam nak gila...
nak ketawa kena respect jugak our guest kan....

Lepas tu...ada kawan dia call dari Cambodia...punyalah bising rumah kami dengan longhat Cambodia dia...tunjuk terror kot...aku pulak tergelak dengar dia cakap ngan kawan dia dalam HP..dia...macam bunyi cakap orang Thailand ada gak aku dengar..kap..kap...trong..peng..ada lah macam tu rupa bunyinya..
**for your info....si kawan ni malam tadi pun pakai t-shirt Cambodia...kaler PINK you...

lepas makan tu..tak lama kemudian si COMEL datang ke rumah untuk makan...gua story terus kat dia...kami dua ketawa macam nak gila masa si Comel makan...

No comments: