Tuesday, August 28, 2007

Matthew 11:28

"Datang kepadaKu kamu yang berbeban berat dan Aku akan menyegarkan kamu"
Matthew 11:28

Last nite masa cell FIAT bincangkan...banyaklah sharing-sharing yang kita orang dengar malam tadik. Oh ya our cell group malam tadik kita adakan di rumah si Lee & Alice. Thanks ya..you two for the refreshment yang sadap....ada birthday cake lagi tu...untuk si Alice...Kamu mau tahu lagu semalam macam macam untuk dia punya birthday????

YESUS selamatkan kamu
YESUS selamatkan kamu
YESUS selamatkan ALICE JUMAN
YESUS selamatkan kamu......

oh ya pasal qoutation semalam..hampir lupak pulak aku ni...
ya lah banyak masa kita selalu saja lupa akan Tuhan especially kalau kita senang, tapi masa kita susah baru kita ingat Tuhan kan?? So actually ni sharing malam tadik banyak menyentuh hati yang hadir abis itulah yang banyak terjadi. Masa hepi lupa Tuhan , masa SUSAH ingat Tuhan. Tapi the important message of last nite sharing adalah Tuhan itu walaubagaimanapun kita LUPA Dia, Dia selalu ingat kita.

last time i used to refer God JESUS as my PUNCHING BAG, ya lah masa aku susah banyaklah question aku tanya Dia, bukannya satu malah bertubi-tubi aku tanya Dia. Walaupun banyak jawapan yang Dia beri tapi aku terus kritik Dia. Kasihankan Tuhan YESUS...tapi di tetap SABAR ngan aku tok...Bila aku renung balik semua itu, baru aku sedar yang Tuhan sebenarnya mahu aku SABAR dan YAKIN akan Dia. Ya lah dah lah yang aku minta tu pulak yang bukan-bukan , mana mungkin Dia bagi semuanya. Semua yang aku minta tu pun hanyalah WANTS sahaja bukannya NEEDS.Thanks God for the qoutation untuk aku belajar lebih matang lagi...

Kalau mau diingatkan banyak sekali masa aku cemuh Tuhan akan keberadaan aku ini. yalah selalu saja aku pikir kalaulah aku begini begitu tidaklah aku susah sangatkan???macam itulah banyaknya soalan yang ada pada aku...Tapi sekarang ni baru aku sedar yang menSYUKURi rahmat yang Tuhan berikan itulah yang lebih penting. GOD knows what to give to His people
because our life's is planned by Him....

My God, Saviour JESUS Christ, i thank you for everything in my life.

No comments: